II B PEŁNA CZYTELNICZEJ PASJI
„Kiedy pierwszy raz czytam dobrą książkę, doświadczam uczucia, jakbym zyskał nowego przyjaciela.”
J. W. Goethe
Młodzi podopieczni mgr Jolanty Ślęzak przekonali się na własnej skórze, że w czasie izolacji, braku kontaktu z rówieśnikami, niemożności swawolnego brykania na wolnej przestrzeni towarzystwo książek staje się nieodzowne i ratuje człowieka przed smutkiem.
Uczestników innowacji pedagogicznej , projektu „Czytam z klasą- lekturki spod chmurki” pandemia zastała w trakcie realizacji trzeciego modułu. Ledwo nacieszyliśmy się ich barwnymi i zabawnymi plakatami przedstawiającymi bohatera książki Waldemara Cichonia „Cukierku, ty łobuzie”, wesołego kotka, które to ilustracje ozdobiły pracownię II b i szkolny korytarz, ledwo włączyliśmy się do akcji drugoklasistów- zbiórki karmy, koców, smakołyków i zabawek dla bezdomnych zwierząt ze schroniska w Opolu, a już nastał czas kwarantanny…
Maluchy zdążyły jeszcze dostarczyć uzbierane skarby do schroniska – z pomocą pani Kariny Kociok i już weszły w tryb zdalnego nauczania.
Lekcje poświęcone na realizację trzeciego modułu – „Polskie lekturki spod chmurki” były chwilą oddechu i relaksu w tym trudnym czasie. Także dla rodziców, zaangażowanych w proces nauczania, bo w tym module czytelnicy poznawali twórczość i życiorys Jana Brzechwy, mistrza literatury dziecięcej, klasyka, którego utwory cieszą kolejne pokolenia. Rodzice z radością przypominali sobie doskonale znane im wiersze. Drugoklasiści nie tylko czytali, ale i recytowali wiersze Brzechwy, iście po aktorsku podchodząc do tego zadania. Domy uczniów stały się pracownią artystyczną. Powstawały, dzięki- jak się wydawało- nieograniczonej kreatywności rodziców i uczniów, plastyczne sylwetki ulubionych bohaterów wierszy, plakaty i ilustracje do tekstów. Z dala od siebie uczniowie wyreżyserowali pokaz mody bajkowej. Na wybiegu pojawili się; żabka, pomidor, biedronka, kaczuszka i wiele innych postaci z wierszy Jana Brzechwy.
Było kolorowo, pomysłowo, radośnie…
Co wynieśli młodzi czytelnicy z projektu? To, co najważniejsze… Nawyk sięgania po książkę, przekonanie, że jest ona ważna, umiejętność pobudzania wyobraźni i rozumienie, że sztuka jest nierozerwalnie związana z literaturą…
Bo kto z nas nie lubi książek z obrazkami?