MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
Piątek drugiego października należał do młodych matematyków. Kto żyw, kto zdrów, kto zna tabliczkę mnożenia ochoczo ruszył do matematycznego boju. W tym roku działania związane z obchodami Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia odbywały się w zespołach klasowych z powodu reżimu sanitarnego narzuconego przez sytuację epidemiologiczną w kraju. Nauczyciele matematyki i edukacji wczesnoszkolnej dwoili się troili, by przygotować na ten dzień ciekawe zadania. To już tradycja,że ten dzień w naszej szkole jest pełen atrakcji, radości i śmiechu. Taka bowiem potrafi być nauka, kiedy poprzez zabawę pozwala na lepsze zrozumienie zasad kierujących się matematyką.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day) odbywa się w pierwszy piątek października (do 2018 r. w ostatni piątek września). To inicjatywa skierowana nie tylko dla młodzieży i dzieci, ale i dorosłych. Odświeżenie tabliczki mnożenia nikomu nie zaszkodzi, a może to być dobry wzór dla młodszych pokoleń. Ci z kolei dzięki temu wydarzeniu mogą nadrobić matematyczne zaległości po wakacjach. Głównym mottem akcji jest:
„Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”.
Organizatorem akcji jest Wydawnictwo Karty Grabowskiego, które w ten sposób promuje zabawową formę nauczania matematyki. Jej początek to 2011 rok, dziś jest o niej coraz głośniej nie tylko poza szkolnymi murami, ale i granicami Polski. W zabawie uczestniczą bowiem szkoły z takich krajów jak Rosja, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Stany Zjednoczone czy Arabia Saudyjska.
Z przejęciem w głosie uczniowie opowiadali o tym, przed jakimi tabliczkowymi wyzwaniami stanęli- było matematyczne puzzle, gra edukacyjna „Ja mam, kto ma?”, łapanie much ( uspokajam- wyników mnożenia), skomplikowane równania, zagadki logiczne…
Dowody uznania należą się organizatorom tego święta i wszystkim walczącym ze swą pamięcią i sprawnością rachunkową.
Brawa dla wyłonionych w trakcie matematycznych zmagań mistrzów klas trzecich, którzy wykazali się wiedzą wykraczającą ponad program nauczania;
Pawła Olszoka,
Fabiana Żygadło,
Anity Głowacz z klasy 3 a
I Miłosza Dziedzica z klasy 3 b.
Żegnając tabliczkowe święto, wiemy, że umiejętność mnożenia i dzielenia zostanie z nami na co dzień. Musi!