do góry



MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO


     

     

    Piątek drugiego października należał do młodych matematyków. Kto żyw, kto zdrów, kto zna tabliczkę mnożenia ochoczo ruszył do matematycznego boju. W tym roku działania związane z obchodami Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia odbywały się w zespołach klasowych z powodu reżimu sanitarnego narzuconego przez sytuację epidemiologiczną w kraju. Nauczyciele matematyki i edukacji wczesnoszkolnej dwoili się troili, by przygotować na ten dzień ciekawe zadania. To już tradycja,że ten dzień w naszej szkole jest pełen atrakcji, radości i śmiechu. Taka bowiem potrafi być nauka, kiedy poprzez zabawę pozwala na lepsze zrozumienie zasad kierujących się matematyką. 

    Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day) odbywa się w pierwszy piątek października (do 2018 r. w ostatni piątek września). To inicjatywa skierowana nie tylko dla młodzieży i dzieci, ale i dorosłych. Odświeżenie tabliczki mnożenia nikomu nie zaszkodzi, a może to być dobry wzór dla młodszych pokoleń. Ci z kolei dzięki temu wydarzeniu mogą nadrobić matematyczne zaległości po wakacjach. Głównym mottem akcji jest:

    „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”.

    Organizatorem akcji jest Wydawnictwo Karty Grabowskiego, które w ten sposób promuje zabawową formę nauczania matematyki. Jej początek to 2011 rok, dziś jest o niej coraz głośniej nie tylko poza szkolnymi murami, ale i granicami Polski. W zabawie uczestniczą bowiem szkoły z takich krajów jak Rosja, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Stany Zjednoczone czy Arabia Saudyjska.

    Z przejęciem w głosie uczniowie opowiadali o tym, przed jakimi tabliczkowymi wyzwaniami stanęli- było matematyczne puzzle, gra edukacyjna „Ja mam, kto ma?”, łapanie much ( uspokajam- wyników mnożenia), skomplikowane równania, zagadki logiczne…

    Dowody uznania należą się organizatorom tego święta i wszystkim walczącym ze swą pamięcią i sprawnością rachunkową.

    Brawa dla wyłonionych w trakcie matematycznych zmagań mistrzów klas trzecich, którzy wykazali się wiedzą wykraczającą ponad program nauczania;

    Pawła Olszoka,

    Fabiana Żygadło,

    Anity Głowacz z klasy 3 a

    I Miłosza Dziedzica z klasy 3 b.

    Żegnając tabliczkowe święto, wiemy, że umiejętność mnożenia i dzielenia zostanie z nami na co dzień. Musi!


     


     


    Galeria zdjęć:

    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO
    • MATEMATYCZNIE I ŚWIATOWO