PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA czyli WYCIECZKA PO JURZE KRAKOWSKO- CZĘSTOCHOWSKIEJ
Czapki z głów... Nie tylko dlatego, że wycieczka tak udana, wybrany na turystyczną eksplorację kawałek naszej ojczyzny tak piękny, ale dosłownie podczas tej wyprawy czapki spadały z głów młodym podróżnikom.
Ale po kolei...
Wczesnym rankiem 3 października 2019 uczniowie klas szóstych PSP Popielów wraz z wychowawczyniami - mgr Marzeną Kotynią, mgr Marią Nawrot, mgr Elżbietą Radziewicz wybrali się na krajoznawczą wycieczkę po Jurze Krakowsko - Częstochowskiej.
Jak prawdziwi traperzy, nie bacząc na niesprzyjajacą aurę ( choć przestrzegając zasad bezpieczeństwa), wędrowali po wyżynach i górskich szlakach Okolice Ojcowa to nader malownicze miejsca- bajeczne ruiny zamków, tajemnicze jaskinie i skałki. Niezapomnianych wrażeń dostarczył młodym eksplorerom pobyt w Grocie Łokietka. W mgnieniu oka wszystkie terminy naukowe z takim trudem przyswajane na lekcjach geografii stały się zrozumiałe-
i tak proste stało się odróżnianie stalagmitów od stalaktytów czy stalagnatów.
Nadwątlone intensywnym zwiedzaniem siły podratowano w ulubionej przydrożnej restauracji i udano się do Ogrodzieńca. Usytuowany na najwyższym wzniesieniu Jury ( 515, 5 m n.p.m. ) zamek w Ogrodzieńcu należy do najpiękniejszych obiektów na szlaku Orlich Gniazd. Podziwiając jego masywne mury, można było poczuć powiew minionych wieków.
I jakby atrakcji było mało - uczniowie znależli się w Parku Doświadczeń Fizycznych, gdzie dzięki 47 urządzeniom mogli dowiedzieć się , jak działają podstawowe prawa fizyki i doświadczyć, jak rzeczy , które na pozór wydają się niemożliwe - stają się jak najbardziej możliwe.
To tutaj na symulatorze lotu czy dachowania , chomiczym kółku, wirującym kraterze oraz żyroskopie czapki ( które przezornie wzięto z domu ze względu na zapowiadaną pogodę) leciały z głów, a śmiech rozradowanych szóstoklasistów niósł się po całej Jurze.
Wrażenia i nauka płynąca z tego dnia na dobre pozostaną w młodych ludziach, bo- jak wiadomo już od czasów Konfucjusza- najlepiej uczymy się przez doświadczanie.
"Powiedz mi, a zapomnę. pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem."