do góry



Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki


    Projekt Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki zakłada realizację działań ukierunkowanych na kompleksowe wsparcie trzech kluczowych obszarów tzn. uczeń – nauczyciel – szkoła, przez co ma doprowadzić do rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli ze szkół podstawowych .

    Głównym założeniem projektu jest:

    • zmniejszenie deficytu w zakresie umiejętności matematyczno – przyrodniczych oraz społecznych uczniów szkół podstawowych Miasta Opola oraz Aglomeracji Opolskiej;
    • wzrost wiedzy w zakresie kompetencji kluczowych uczniów objętych wsparciem, poprzez rozwój ich uzdolnień z zakresu matematyczno-przyrodniczego;
    • wzrost świadomości uczestników projektu w zakresie dalszej ścieżki edukacyjnej  i przyszłej orientacji zawodowej;
    • wzrost wykorzystania innowacyjnych metod nauczania poprzez stworzenie warunków  w szkołach objętych wsparciem umożliwiających i wspierających edukację na wysokim poziomie tj. wprowadzenie innowacyjnych form nauczania oraz narzędzi efektywnego nauczania/tworzenia warunków do skutecznego uczenia się i nauczania;
    • doposażenie bazy szkół w pomoce dydaktyczne.

     Udzielając wsparcia szkołom objętych projektem uczniowie szkół podstawowych będą mieli możliwość rozwoju osobistego, a podjęte działania pozwolą m.in. na:

    • stworzenie warunków równych szans edukacyjnych;
    • wzmocnienie atrakcyjności oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej placówek realizujących kształcenie w formach szkolnych ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji;
    • wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia;
    • udzielenie pomocy uczniom zagrożonym niepowodzeniami szkolnymi, co umożliwi osiągnięcie sukcesów na miarę ich możliwości;
    • ujawnienie i rozwinięcie zainteresowań oraz uzdolnień uczniów, kształtowanie umiejętności interpersonalnych;
    • propagowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu;
    • poprawę bazy i warunków materialnych prowadzonych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, opiekuńczych oraz zajęć pozalekcyjnych.

    Efektem realizacji projektu będzie:

    • Uzyskanie kompetencji i kwalifikacji przez 131 nauczycieli;
    • Nabycie kompetencji kluczowych przez 2 000 uczniów;
    • Wsparcie 40 szkół, w których pracownie przedmiotowe będą wykorzystywały doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych.

    W Publicznej Szkole Podstawowej utworzono siedem grup projektowych:

    • rozwijające kompetencje kluczowe (K-K)

    prowadząca pani Jolanta Ślęzak

    prowadząca pani Beata Sowa

    • oparte na nauczaniu eksperymentalnym (EKS)

    prowadząca pani Mirela Kania

    prowadząca pani Maria Nawrot

    prowadząca pani Elżbieta Radziewicz

    • wykorzystujące nowe technologie (TiK)

    prowadząca pani Sylwia Gallus

    prowadząca pani Marzena Kotynia


    Galeria zdjęć:

    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
    • Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki