Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki
Projekt Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki zakłada realizację działań ukierunkowanych na kompleksowe wsparcie trzech kluczowych obszarów tzn. uczeń – nauczyciel – szkoła, przez co ma doprowadzić do rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli ze szkół podstawowych .
Głównym założeniem projektu jest:
- zmniejszenie deficytu w zakresie umiejętności matematyczno – przyrodniczych oraz społecznych uczniów szkół podstawowych Miasta Opola oraz Aglomeracji Opolskiej;
- wzrost wiedzy w zakresie kompetencji kluczowych uczniów objętych wsparciem, poprzez rozwój ich uzdolnień z zakresu matematyczno-przyrodniczego;
- wzrost świadomości uczestników projektu w zakresie dalszej ścieżki edukacyjnej i przyszłej orientacji zawodowej;
- wzrost wykorzystania innowacyjnych metod nauczania poprzez stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem umożliwiających i wspierających edukację na wysokim poziomie tj. wprowadzenie innowacyjnych form nauczania oraz narzędzi efektywnego nauczania/tworzenia warunków do skutecznego uczenia się i nauczania;
- doposażenie bazy szkół w pomoce dydaktyczne.
Udzielając wsparcia szkołom objętych projektem uczniowie szkół podstawowych będą mieli możliwość rozwoju osobistego, a podjęte działania pozwolą m.in. na:
- stworzenie warunków równych szans edukacyjnych;
- wzmocnienie atrakcyjności oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej placówek realizujących kształcenie w formach szkolnych ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji;
- wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia;
- udzielenie pomocy uczniom zagrożonym niepowodzeniami szkolnymi, co umożliwi osiągnięcie sukcesów na miarę ich możliwości;
- ujawnienie i rozwinięcie zainteresowań oraz uzdolnień uczniów, kształtowanie umiejętności interpersonalnych;
- propagowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu;
- poprawę bazy i warunków materialnych prowadzonych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, opiekuńczych oraz zajęć pozalekcyjnych.
Efektem realizacji projektu będzie:
- Uzyskanie kompetencji i kwalifikacji przez 131 nauczycieli;
- Nabycie kompetencji kluczowych przez 2 000 uczniów;
- Wsparcie 40 szkół, w których pracownie przedmiotowe będą wykorzystywały doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych.
W Publicznej Szkole Podstawowej utworzono siedem grup projektowych:
- rozwijające kompetencje kluczowe (K-K)
prowadząca pani Jolanta Ślęzak
prowadząca pani Beata Sowa
- oparte na nauczaniu eksperymentalnym (EKS)
prowadząca pani Mirela Kania
prowadząca pani Maria Nawrot
prowadząca pani Elżbieta Radziewicz
- wykorzystujące nowe technologie (TiK)
prowadząca pani Sylwia Gallus
prowadząca pani Marzena Kotynia